A hó ugyan elolvad tavasszal, a kátyúk azonban aligha tűnnek el egyik pillanatról a másikra. A bosszankodáson túl célravezetőbb azon is eltűnodni, hogy miként csökkenthetjük - előrelátással - a minket ért károkat.

Az autóvezetők nagy része természetes reakcióként megijed egy kátyú láttán és teljes erővel fékezni kezd. Sajnos, sok esetben ez azt eredményezi, hogy a kerék blokkolva ér a kátyúba, ami jelentős károkat okozhat a gépjármű felfüggesztésében. A szakemberek azt tanácsolják, hogy a kátyú esetén csak a lyuk előtt fékezzünk, ha már odaértünk, hagyni kell gurulni a járművet. Bár lehet, hogy még így is sérül a gumi vagy a felni, a nagyobb károktól megkíméljük magunkat.

A kátyú után rögtön álljunk meg és ellenőrizzük a felnit és az abroncsot is. Ha a felni megsérült, szinte biztos, hogy a gumi is. Az oldalfalon keletkező kitüremkedés a szálszakadás jele, ebben az esetben haladéktalanul le kell cserélni a gumit is. Ilyen esetekben ne feledjük ellenőriztetni a futómű beállítását is, mert annak elmozdulása később rendellenes kopáshoz vezet a gumiabroncson.