Véleménye szerint egy átlagos autóvezető mikor vészfékez életében először 120 kilométeres sebességnél?

A leggyakoribb válasz: Halála előtt tíz másodperccel... Hányszor halljuk egy-egy veszélyes közlekedési helyzet elmesélésekor, hogy nagy szerencsém volt, megúsztam. Pedig biztonságunk nem lehet szerencse kérdése! A szokatlan, veszélyes körülmények (nedves, csúszós, jeges útburkolat, meredek, kanyargós útszakaszok) közötti autózásra bárki felkészülhet speciális vezetéstechnikai kurzusokon.

A vezetéstechnikai kurzusok elvégzése - ezt nemzetközi statisztikák bizonyítják -, nagymértékben csökkenthetik a közúti balesetek számát, a veszélyeztetettség érzését valamint a forgalomban résztvevőkre gyakorolt negatív hatásokat. Nagyságrendekkel csökkenthető a mérhető anyagi kár nagysága, különösen a frontális ütközés, és a kisodródásos balesetek esetében. Nem beszélve az emberi életről...

Léteznek kifejezetten tréningekre kialakított pályák. A tanpálya, több megegyező, de feladatvégzés szempontjából különböző pályarészből áll. Az egymástól különálló pályákat teljes mértékben automatizáltak, a feladatok végrehajtását, a sebességek helyes megválasztását fotocellák és különböző érzékelők felügyelik. A térvilágítás valamint a tanpálya alatt elhelyezkedő fűtés hálózat alkalmassá teszi esti, valamint (a hóviszonyoktól függően) téli tréningek lebonyolítására is.

Érdemes kipróbálni vizes és csúszós utak szimulációján, hogy adott helyzetekben miként viselkedik az autó, így egy éles szituációban rutinszerűen oldhatjuk meg a problémákat.