Nehezebb vagy nagyobb tereheléssel használt gumiabroncsok jelölései:
reinforced "RF" vagy "XL": erősített oldalfal.
"C": nagy teherbírás. 

Defekttűrő abroncsok:
SSR, ROF, RFT, SST, RUNFLAT, ZP jelölések defektmentes gumiakat jelölnek. Ezek az abroncsok csak olyan gépjárművekre szerelhetők, melyekben nyomás- vagy defektfigyelő rendszer van. 

A gumi szélessége:
a gumi szélességét milliméterben adják meg (pl. 175 mm). Az átlagos személygépkocsi gumiabroncsának keresztmetszete 125 mm-től (pl. 125/80 R 12) körülbelül 335 mm-ig (pl. 335/30 R 19) terjed. A szélességi értékek 10 mm-ként nőnek. 

A gumi oldalfal magassága:
a gumi keresztmetszetének százalékban való magasság-szélesség arányáról van szó. Egy /50 azt jelenti, hogy a gumi magassága fele akkora, mint a gumi szélessége. Ahogyan az arány csökken, úgy a gumi oldala is mind keskenyebb lesz - ez jellemző a sportosabb személygépkocsikra (225/45...). Kivétel: A 80as- és a 82es-szériáknak régebben nem a ".../80" volt a jelölése, ennek megfelelően lehetséges, hogy a régi technikai leírásoknál még a "155 R 13" bejegyzést találjuk. Ez megfelel a vásárlásnál a "155/80 R 13" -nak. 

(Az "R" betű a radiál szót jelöli. A szabvány szerint csak egyetlen fajta felépítésű gumikat szabad felszerelni. Mindkét fajta felépítésű gumit vegyesen - vagyis diagonális és radiális gumikat ugyanazon a gépkocsin - StVZO 36. § -a nem engedélyezi.) 

A gumi peremkarika átmérője:
a felni átmérőjét keresztben mérik, a felni egyik szélétől a másikig, az értéket többnyire collban adják meg. A szokásos méretek 10 " -tól 20 "-ig változnak. 

Forgásirány:
a gumi oldalfalán találhatunk olyan jelzéseket, mint a "Rotation", "Drehrichtung" (gurulásirány), "Direction" (irány), az irányt jelző nyíllal együtt. Az ilyen gumi felszerelésekor mindig szem előtt kell tartani a forgásirány betartását. 

Tubeless: tömlő nélküli gumik. 

Gyártási dátum:
röviditési és kódolási rendszer: az ún. "DOT"-szám mutatja a gyártás időpontját. Az első két számjegy a gyártási hetet, míg az utolsó két számjegy az évszámot jelzi. Például: 2401 = 2001 év, 24. hét. A háromjegyű számok ezredforduló előtt készült abroncsok, ezek használatra már nem alkalmassak! 

Kopásjelző ("TWI"):
a gumi oldalfalán több helyen is látható a "TWI" rövidítés. Ha a mintázat összekapik a jelölt résszel, akkor a gumiabroncs mintázata már 1,6 mm alatt van (a törvény által meghatározott minimális érték), így használatra már nem alkalmas. Ne várja meg, amíg a gumi ennyire elkopik! Tesztek bizonyítják, hogy a nyárigumik 3 mm alatt, a téli gumik 4 mm alatt rosszul tapadnak. 

Téli gumik:
az "M+S", "M-S", "M&S" vagy hasonló rövidítésekkel jelölik. Ez a gumitípus megfelel a speciális téli igénybevételnek. 

"E" ellenőrzési jel:
az ECE-ellenőrzési jelet "E" vagy "e" betűként tüntetik fel és az európai normák (ECE- R 30) betartását igazolja. A jelzés kötelező Európában. Ennek megfelelően a személygépkocsin nem használhatunk olyan gumit, amelyen ez a jel nem található meg.

Sebesség indexek (km/h)
M: 130
N: 140
P: 150
Q: 160
R: 170
S: 180
T: 190
U: 200
H: 210
V: 240
W: 270
Y: 300
ZR: >240
Súlyindexek (kg)
63: 272 76: 408 89: 580 102: 850
64: 280 77: 412 90: 600 103: 875
65: 290 78: 425 91: 615 104: 900
66: 300 79: 437 92: 630 105: 925
67: 307 80: 450 93: 650 106: 950
68: 315 81: 462 94: 670 107: 975
69: 325 82: 475 95: 690 108: 1000
70: 335 83: 487 96: 710 109: 1030
71: 345 84: 500 97: 730 110: 1060
72: 355 85: 515 98: 750 111: 1090
73: 365 86: 530 99: 775 112: 1120
74: 375 87: 545 100: 800  
75: 387 88: 560 101: 825